-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49907 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا كتاب هاي مفاتيح الجنان و مكارم الاخلاق معتبر هستند؟
يش از پرداختن به جواب، توجه شما را به اين خاطره از امام(ره) جلب مي كنيم كه مرحوم حاج احمد آقا مي گفت: «من يك روزي مفاتيح الجنان را برداشتم به برخي از دعاها كه رسيدم، براي من شك و ترديد حاصل شد. رو كردم به امام(ره) و گفتم كه آقا اين چيزهايي كه توي اين مفاتيح الجنان است [آيا] درست است؟ يك وقت ديدم امام به من پرخاش كرد و گفت: احمد؛ يعني، مرحوم شيخ عباس قمي دروغ مي گويد؟! به تو بگويم، مرحوم حاج شيخ عباس، به خود من گفت: در تمام عمرم يك مرتبه دروغ گفتم و بعد آن استغفار كردم. خيلي مسأله است كه آدم بگويد من در تمام عمرم يك دروغ گفته ام، {V(فصلنامه بينات، شماره 22 و 23، ص 97)V}. حال درباره كتاب هايي كه ذكر نموده ايد مي توان گفت كه بيشتر مطالب و روايات آنها معتبر است. اساساً كساني كه به جعل حديث مي پرداختند، چندان انگيزه اي براي جعل ادعيه نداشتند با اين حال ممكن است بعضي از روايات در آن كتاب ها ضعيف باشد. اما آنچه به عنوان منابع كتاب فقهي و اخلاقي خواستيد، بايد گفت اين منابع بسيار فراوان است؛ از جمله: 1- وسائل الشيعه،حرّ عاملي(ره) 2- مستدرك الوسائل،محدّث نوري(ره) 3- جواهر الكلام،نجفي(ره) 4- اصول كافي،كليني(ره) 5- استبصار و تهذيب،طوسي(ره) 6- ترجمه تحريرالوسيله،امام خميني(ره) 7- العروة الوثقي،طباطبايي يزدي(ره) 8- جامع الاحاديث،آيت اللَّه بروجردي 9- ترجمه شرح لمعه،شهيد ثاني 10- من لا يحضره الفقيه،صدوق(ره) 11- تحف العقول،محمد بحراني 12- جامع السعادات،نراقي 13- محجةالبيضا،فيض كاشاني 14- ارشادالقلوب،ديلمي 15- خودشناسي براي خودسازي،محمد تقي مصباح يزدي 16- پرواز در ملكوت(يا آداب الصلاة)،امام خميني 17- چهل حديث،امام خميني 18- اخلاق اسلامي (ترجمه العادات)،دكتر مجتبوي 19- رساله لقاءالله،ميرزا جواد ملكي تبريزي 20- حكمت عبادات،آيت اللَّه جوادي آملي 21- مراحل اخلاق در قرآن،آيت اللَّه جوادي آملي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.